<span style="font-family: arial; font-size: 21px; font-weight: bold;">Ayrılıkçı milliyetçilik tepende dikilirken...<br /> </span><span style="font-family: Verdana;"><span style="font-size: 14px;"><br style="font-family: arial;" /> </span></span> <p style="font-family: arial;"></p> <p class="ecxmsonormal" style="font-family: arial; line-height: 12.75pt; margin: 0cm 0cm 16.2pt;"><span style="font-family: Verdana;"><span style="font-size: 14px;"><span style="color: rgb(42, 42, 42);">“Her iki milliyetçilik de ayaklarımızın altındadır” buyurmuşlar.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Milliyet, kimliktir. Kimlik ise ayaklar altına alınacak bir kavram değildir usta.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Senden kimlik isteyenler,</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Özerklik isteyenler,</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Ana dilde eğitim, ana dilde savunma isteyenler,</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">“Resmi dilin yanına benimkini de ilave et” diyenler…</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Ve bu dedikleriyle seni masaya oturtanlar,</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Milliyetçilik yapmıyorlar da ne yapıyorlar acaba?</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Bunun adı Kürt milliyetçiliğidir usta!</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Ve o milliyetçilik tepende tepinip, zafer naraları atarken,</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Sen bu milletin asli unsuruna meydan okuyarak kendini de, yanında saf tutanları da ateşe atıyorsun!</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Kimi ayaklar altına alıyorsun usta?</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Ayakkabın kaç numara?</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Tarihe şöyle bir bak, bu millet hiç ayaklar altına düşmüş mü?</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Yedi düvelin ayakları altına düşmemiş bir millet, senin ökçenin altına mı girecek?</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Sen kimsin usta? O değilsen, bu değilsen, senin kimliğin ne?</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Milliyetçilik, dil, tarih ve kültür bağlarından üstyapı oluşturabilmiş bir topluluğun adıdır.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Türk milliyetçiliğine gelince;</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">O, ırkçılık değildir,</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Kafatasçılık değildir,</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Şovenizm değildir,</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">On binlerce yıllık kadim kültürün oluşturduğu bir var oluştur.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Bunu yok edemezsin usta!</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Günümüzde, Anglosakson kültürüne bağlı toplumlarda ve AB düşüncesini savunan çevrelerde olumsuz bir anlam yüklenmiş olsa da, 19. Yüzyılın başlarından itibaren Avrupa’da, 20. Yüzyılda ise tüm dünyada egemen olmuş <span class="apple-converted-space"> </span>bir siyasi düşünce tarzıdır.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Anlamadıysan; olaya bir de senin anlayacağın Arap dilinden bakalım:</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">“Millet” sözcüğü aslen Arapçadır. “Bir din veya mezhebe bağlı olan cemaat”<span class="apple-converted-space"> </span> anlamındadır.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">20. yüzyıl başlarına kadar bu anlamda kullanılmıştır.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Aynı sözcük, 19. Yüzyıl ortalarından itibaren Fransızca/İngilizce dillerinde “nation” diye geçer.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Latince kökenli olan “lation”, kök anlamı itibariyle “aynı atadan gelenler topluluğu” demektir.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Orhun Yazıtları’nda “ulus” olur.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Kaşkarlı Mahmut’un ta 1072’lerde yazdığı Divânu Lugati’t-Türk adlı kitabında Türkçe karşılığı “budun”dur.<br /> <br /> Milliyetçiliğe yol açan en önemli etken, daha önce hükümdar ve sülale zemininde tanımlanan siyasi aidiyet duygusunu, hükümdardan bağımsız olarak, "halk"a maletme ihtiyacıydı.<br /> <br /> Siyasi aidiyet ve itaat, "halk"ın ortak iradesine dayandırılmalıydı.<br /> <br /> Bu nedenle 19. yüzyılda milliyetçilik, radikal, devrimci, anti-monarşist, yerleşik düzene zıt bir siyasi düşünce olarak değerlendirildi.<br /> <br /> Avrupa tarihi başka bir izahla şunu söylüyor bize:<br /> <br /> "Halkı tanımlamanın güçlüğü, milliyetçi düşünürleri —bazen olguları ve mantığı zorlama pahasına— olağanüstü duygusal anlamlar yüklemeye sevk etti. Örneğin (ayrı lehçeler konuşan) Sicilyalılar veya Venedikliler ayrı bir ulus mu, yoksa İtalyan ulusunun parçası mıydı? Avusturya ulusu var mıydı? Makedonlar ayrı bir ulus mu, Bulgar mı, yoksa Güney Slavların bir boyu muydu? Bu konularda farklı görüşleri savunanlar, benimsedikleri ulusa hayali bir tarih ve hayali kökenler atfederek, onun ezelden beri doğal olarak var olduğunu kanıtlamaya çalıştılar. Farklı lehçeler konuşan toplumlarda, ortak bir ulusal dil oluşturmaya büyük önem verildi.”</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><b><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Atatürk milliyetçiliği</span></b><span style="color: rgb(42, 42, 42);">, 1924 Anayasası'nın 88. maddesinde ve Atatürk İlkelerinde de belirtilmiş olan, din ve ırk ayrımı gözetmeksizin, ulus tanımını dil, kültür ve siyasi birliktelik gibi değerlere dayandıran milliyetperverlik anlayışıdır.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Osmanlı aydınları Tanzimattan sonra Osmanlı milliyetçiliğini savundular, bazıları ümmetçiliğe yöneldi ancak aynı ümmetten olan Arap kavimleri de dış kışkırtmaların etkisiyle Osmanlı Devleti'nden ve birbirlerinden bağımsız devletlere bölündüler.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Atatürk sonradan 1982 Anayasası’'nda<span class="apple-converted-space"> </span><i>Atatürk Milliyetçiliği</i><span class="apple-converted-space"> </span>olarak isimlendirilen Atatürkçü-Milliyetçi görüşü ortaya koydu.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">İşte biz “milliyetçiyiz” derken, hep bu milliyetçiliği savunduk.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Irkçılığı ayaklarımızın altına aldık ama, milliyetçilik her zaman başımızın tacı oldu.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Bu gün de öyledir usta!</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Sen, “zor” a teslim olarak birilerini baş tacı edebilirsin,</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Ama, bizim başımızdaki tacı, bizim kimliğimizi, bizim varlığımızı ayaklar altına almaya kalkışırsan;</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Karşında büyük bir milletin öfkesini bulursun.</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><span style="color: rgb(42, 42, 42);">Bak, Atatürk ne diyor:</span><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span> “Türk Milliyetçisi, gelişme ve ilerleme yolunda ve uluslararası ilişkilerde bütün çağdaş milletlere paralel olarak, onlarla bir uyum içinde yürüyecektir. Ama bunu yaparken Türk Milleti'nin özelliklerini, bağımsız kişiliğini koruyacaktır. Türk Milliyetçisi diğer milletlerin hakkına, bağımsızlığına saygı gösterecektir. Ancak böylelikle diğer milletlerden de saygı görecektir. Kimsenin yurdunda gözümüz yoktur. Çünkü her milletin yurdu kutsaldır.<span class="apple-converted-space"> </span><b>Türk, büyük gücünü ancak haklarına saldırı olduğu zaman kullanacaktır.”</b><span style="color: rgb(42, 42, 42);"><br /> <br /> </span><b>Bu milletin kimliğini yok sayamazsın usta!<br /> <br /> </b></span></span><b style="line-height: normal;">Mehmet Necati Güngör yazdı<br /> <br /> <br /> <br type="_moz" /> </b><span style="font-family: Verdana;"><span style="font-size: 14px;"><b><br type="_moz" /> </b></span></span></p>