banner765
banner689

Ömer Fethi Gürer, TRT'deki bir skandalı ortaya çıkarttı

banner663

‘Kiralık haber’ skandalı TRT Genel Müdürü Şenol Göka’nın CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’e verdiği yanıtla ortaya çıktı.

Ömer Fethi Gürer, TRT'deki bir  skandalı ortaya çıkarttı

Gelirinin tamamına yakını elektrik faturalarından aldığı pay ve bandrol ücretlerinden oluşan TRT’nin haberlerini de kiraladığı ortaya çıktı. ‘Kiralık haber’ skandalı TRT Genel Müdürü Şenol Göka’nın CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’e verdiği yanıtla ortaya çıktı.

Göka verdiği yanıtta, TRT Kürdi kanalında yayınlanan haber programlarının dışarıya yaptırıldığını açıkladı. Buna göre, TRT Kürdi kanalında yayınlanan haber programlarından Sabahınsesi'ne 4 bin 280 lira, Haber 14'e bölüm başı 3 bin 960 lira, Sorani Haber'e 5 bin 500 lira, Zazaca Haber 4 bin 800 lira, Haber 20'ye 5 bin, Haber 23'e 3 bin 640 lira her bölüm başına ödeme yapılıyor. Konuyla ilgili olarak SÖZCÜ'ye konuşan CHP'li Gürer şunları söyledi:

KAMU KAYNAKLARI ŞİRKETLERE AKTARILIYOR
“Kamu adına tarafsız yayıncılık yapması gereken ve yasayla da belirlenmiş bu kuralı hiçe sayan TRT özellikle seçim dönemlerinde haberlerinde muhalefetin sesini kısarak iktidar borazanlığı yapmaya devam ediyor. Her türlü teknik alt yapıya ve personel sahip olmasına karşın TRT aracılığı ile kamu kaynakları şirketlere aktarılıyor. Vatandaşın elektrik faturası ve bandrol payı ile ayakta duran TRT şimdide cep telefonu elektronik eşyalardan da pay alacak. Doymak bilmeyen bir yapıya dönüştü. 9 binden fazla personeli var, Türkiye'nin dört bir yanındaki yerel muhabirleriyle Avrupa'dan Asya'ya, Ortadoğu'dan Kafkaslara kadar pek çok önemli merkezde büro ve temsilciliklere sahip. Buna karşın haberlerini dışarıya yaptırıyorlar yani haberi kiralıyorlar. Böyle bir şey dünyanın hiçbir yerinde yok. Öte yandan TRT faaliyet raporuna göre 2015 yılında TRT Erbil Temsilciliği'nin hazırladığı 438 haber TRT Haber, TRT Kurdî ve TRT Avaz kanallarında yayınlanmış ve 278 canlı bağlantı yapılmış. Yasalarla tarafsız olması gereken kurum buna rağmen haberi dışarıdan alıyorlar, stüdyoları kiralıyorlar. Üstelik kendi personelini bu tip programlarda çalıştırıyorlar ama firmalara para ödemeye devam ediyorlar.

VATANDAŞ TRT'YE 2015'TE 842 MİLYON LİRA ÖDEDİ
Vatandaşın vergilerinden oluşan bütçeden TRT elektrik faturaları üzerinden yüzde 2 pay ödeniyor. TRT'nin son açıklanan 2015 faaliyet raporuna göre elektrik faturalarından 842.2 milyon TL ve bandrolden de 679 milyon TL gelir sağlandı. TRT'ye elektrik payı olarak aktarılan tutar 2004'te 226.8 milyon TL, 2005'te 250.5 milyon TL, 2006'de 303.8 milyon TL, 2007'de 334.6 milyon TL, 2008'de 454.2 milyon TL, 2009'da 448 milyon TL, 2010'da 547 milyon TL, 2011'de 514.2 milyon TL, 2012'de 662.2 milyon TL ve 2013'te 800.7 milyon TL, 2014'te 802.2 milyon TL olarak gerçekleşti. TRT'ye ayrıca bütçeden de para aktarıldı. Bu tutar 2005-2015 yılları arasında toplam 55 milyon 333 bin lirayı buldu.


Kaynak; http://www.sozcu.com.tr/2016/gundem/trt-haber-kiralayarak-bir-skandala-daha-imza-atti-1308471/

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.