banner689

Yeni Kızılelma, Güçlü ve Müreffeh Türkiye ve Türk Birliği

Türk Ocakları Kocaeli şubesinin kitap fuarında düzenlediği söyleşiler devam ediyor. Ev sahipliğini Türk Ocakları Kocaeli şube başkanı Yücel Alpay Demir’in yaptığı cumartesi söyleşisinin konuğu eğitimci yazar Gazi Karabulut oldu.

Yeni Kızılelma, Güçlü ve Müreffeh Türkiye ve Türk Birliği

banner780
Türk Ocakları Kocaeli şubesinin kitap fuarında düzenlediği söyleşiler devam ediyor. Ev sahipliğini Türk Ocakları Kocaeli şube başkanı Yücel Alpay Demir’in yaptığı cumartesi söyleşisinin konuğu eğitimci yazar Gazi Karabulut oldu.
 
Eğitimci Yazar Gazi Karabulut, KIZIL ELMA ve BAŞBUĞLARI konulu sohbette; Kızıl Elma ile ilgili Türk tarihinde birbirine yakın çeşitli, efsane, hikaye, ülkü ve tanımlamalara rastlarız, Ziya Gökalp’in 1914 yılında yayınladığı Kızıl Elma adlı şiir kitabına baktığımızda hep yaklaştıkça uzaklaşan hedeflerden bahseder, “Turan”, “Ötüken Ülkesi”, “Altın Yurt”, “Ergenekon”, “Balkanlar Destanı” ve “Kızıl Destan” gibi şiirlere bakıldığında bunların Kızılelma mefkuresiyle örtüşen şiirler oldukları görülür. Kızılelma, Türklerin yaşadıkları bölgeye göre batı yönünde ulaşılması gereken bazen bir belde, bazen de bir ülkedeki taht veya mabet üzerinde parıldayan veya cihan hâkimiyetini temsil eden som altından yapılmış kızıl renkli altın bir yuvarlak yahut top olarak tahayyül edilmiştir. Bu altıntop bazen zaferin işareti, bazen hâkimiyetin sembolü, bazen de fethedilmek üzere hedef seçilen yerin sembolü olarak ifade olunmuştur. Türkler, inandıkları Tek Tanrı’nın dünya hâkimiyetini kendilerine ihsan ettiğine iman etmişlerdi. Bunu Bilge Kağan’ın; “Tanrı irade ettiği için tahta oturdum; dört yandaki milletleri nizama soktum” sözlerinden de anlamaktayız. Yine Bilge Kağan’ın ağzından Türk imanı şöyle ifade edilmekteydi; Türk Tanrısı, milleti yok olmasın diye babam İlteriş Kağan’ı ve anam İl Bilge Hatun’u gökten tutup yükseltmiştir. Oğuz Han’dan, Alparslan’a, Osman Gazi’den Fatih’e, Atatürk’ten Alparslan Türkeş’e kadar Kızılelma ülküsü Türk milletinin var olma ve idare etme idealinin en üst seviyede olmasına işaret sayılır.
 
 Özellikle İslamiyet ile birlikte Fatih Sultan Mehmet’e kadar bütün Türk hükümdarların Kızılelma’sı, İstanbul’un fethi olmuştur.
 
“Türkler için Kızılelma, üzerinde düşünüldükçe uzaklaşan ancak uzaklaştığı oranda cazibesi artan idealler ülküler veya hayallerdir.”
 Yine Ömer Seyfettin’in 1917 yılında yazdığı Kızıl Elma Neresi? Adlı hikayesinde milli ve ortak hedefleri ifade etmesi açısından Kızıl Elmayı anlatan örnekler vardır.
 
Destan Şairi Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu’da Kızılelma’dan şöyle bahseder diyerek dinleyicilere Malazgirt Marşı adlı şiirini okudu. “Yiğitler kan döker bayrak solmaya Anadolu başlar vatan olmaya Kızılelma’ya hey, Kızılelma’ya En güzel marşını vurmada mehter Ya Allah, Bismillah, Allah’u Ekber.”
 
Ardından Türk milliyetçilerinin yeni Kızılelma’sının ne olması gerektiğini anlatan Karabulut Şunları söyledi:
“Türk milliyetçileri, Başbuğ Atatürk ve Başbuğ Alparslan Türkeş’ten devraldıkları Kızılelma ülküsünü “Güçlü ve Zengin Türkiye ve Türk Birliği” şeklinde tekamülünü gerçekleştirmelidir. Bu da Milliyetçi münevverlere yüklenen bir sorumluluktur. Bu yolda Alparslan Türkeş’in her türlü çile ve güçlüğe rağmen verdiği mücadele Türk milliyetçilerinin yolunu aydınlatmıştır.
İşte, Türk milliyetçisi münevverler;
“Ekonomik milliyetçilik
Tarihi milliyetçilik
Sosyal ve kültürel milliyetçilik anlayışı ile Kızılelma’ya yeni bir istikamet kazandırmalıdır.
Bunun için de önce ülküdaşlık hukukuna riayet edip birlik şuurunu diriltmek, Birbirini sevmek ve Ülkülere sadakatle bağlı kalmak gerekir.
Daha sonra Kocaeli Türk Ocağı Başkanı Yücel Alpay Demir, tarafından Plaket verildi ve Karabulut Türk Ocağı standında “Ülkücü” adlı kitabını imzaladı.

 

 
 
 

Kaynak: TİYO AJANS
banner697

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.